Hunchback HBK-4G – średni mech do walk w mieście

Mieliście do wyboru HUNCHBACK’a czy tez  HATCHETMAN’a , wybraliście Garbuska więc niech będzie! Przywitajcie mecha średniego zaprojektowanego do walk w mieście – Hunchback HBK-4G.

OPIS OGÓLNY:
Maszyna oznaczona symbolem HBK-4G należy do najsilniej uzbrojonych średnich Mechów. Jej podstawowym zadaniem jest zadawanie ciężkich uszkodzeń w walce na bliskie odległości.
Wchodząc w skład średnich i szturmowych lanc wielu Regimentów Gwiezdnej Ligi zapisała się znacząco w kronikach bitew.
Skonstruowany w roku 2572 „Hunchback” służy nieprzerwanie do dziś i jest popularną maszyną bojową pośród Regimentów Domu Liao i Kurita. Często spotykany jest też pośród jednostek liniowych Domu Marik.
Hunchback” znany jest przede wszystkim ze swych wspaniałych predyspozycji do walk ulicznych, prowadzonych w ciasnych zakamarkach terenów o gęstej zabudowie. Działo o potwornej sile ognia oraz para potężnych pięści czyni zeń równorzędnego przeciwnika dla o wiele cięższych Mechów.

WŁAŚCIWOŚCI TECHNICZNE:

Uzbrojenie „Hunchbacka” predysponuje go do walki na bliskie i średnie odległości. Cele znajdujące się w zasięgu do 270 metrów mogą zostać ostrzelane za pomocą 2 średnich laserów Ichiba 2000
oraz potężnego działa automatycznego Tomodzuru Type 20. Ogromne pociski owego działa są w stanie roztrzaskać nawet najgrubszy pancerz. Dodatkowo, jeśli przeciwnik znajdzie się w odległości
mniejszej niż 90 metrów, Mechawojownik może użyć do obrony lekkiego, niezwykle wydajnego lasera Diverse Optic Model 10, zainstalowanego bezpośrednio w głowie maszyny.
Z punktu widzenia obrony, wytrzymałość pancerza „Hunchbacka” jest porównywalna z innymi Mechami tej klasy. Płyty Starshield w połączeniu z wybitnie ofensywnym uzbrojeniem dają mu jednak
sporą przewagę nad maszynami o podobnym tonażu. Mimo to, wielu Mechawojowników daje się ponieść iluzji niezachwianej mocy swego „Hunchbacka” i angażuje się w pojedynki ze zbyt potężnymi
przeciwnikami. Szybko jednak przekonują się, że ich Mechy nie są w stanie wytrzymać długotrwałej konfrontacji ze szturmowymi kolosami.
Możliwości manewrowe i zdolności do wychłodzenia urządzeń wewnętrznych są, jak na średniej klasy maszynę, raczej przeciętne. Działo Tomodzuru generuje podczas strzału tak wielką ilość ciepła, że pilot musi zwracać baczną uwagę na jego rozsądne użycie.

HISTORIA BOJOWA:

Podczas bitwy o Pike IV w roku 3012, średnia lanca Righta z Batalionu Pasquesi przypuściła szturm na miasto Paramus. Wchodzące w skład lancy dwa „Hunchbacki” wkroczyły na ulice jako pierwsze i rozpędziły na boki lekkie Mechy pozostawione jako osłona przez 42 Regiment Pancernego Gromu. Kiedy lance szturmowe Batalionu Pasquesi rozpoczęły szarżę w kierunku głównej dzielnicy biurowej, ich Mechawojownicy ujrzeli oba „Hunchbacki” z lancy Righta zaangażowane w walkę na pięści z dwoma „Crusaderami„. Trzeci „Crusader„, niczym pijany oparty był o pobliski drapacz chmur, a w jego korpusie ziała ogromna przestrzelina. Zanim ciężkie Mechy Pasquesi zdołały dobiec do walczących, „Hunchbacki” wyeliminowały obu swoich przeciwników. Jeden z „Crusaderów” padł ze zmiażdżoną ciosem pięści głową, drugi runął na bruk z odstrzeloną celną salwą prawą nogą. Podczas ataku na New Ivaarsen w październiku 3021 roku, Piąty Regularny Regiment Galedonu (Dom Kurita) wysłał swe średnie i szturmowe lance przeciwko umocnieniom obronnym Federacji Słońc, rozmieszczonym wokół ufortyfikowanego miasta Twin Peaks. Dowódca oddziałów Kurita nie przypuszczał, by obrońcy byli w stanie zorganizować skuteczną obronę poza murami miasta. Przygotowani raczej do walki na ulicach Galedończycy nie dysponowali więc dużą liczbą wyrzutni rakietowych dalekiego zasięgu. Daviończycy przywitali jednak napastników już z daleka. Wkopane w ziemię stanowiska plunęły w ich kierunku huraganowym ogniem.
Hunchbacki” i inne szturmowe Mechy otrzymały rozkaz wyrąbania sobie drogi do Twin Peaks. Ich szarża trwała jednak bardzo krótko. Przygotowane stanowiska rakiet dalekiego zasięgu i dział automatycznych w ciągu kilku minut obezwładniły większość atakujących maszyn. Zanim zdołały przebyć choćby połowę dystansu, wiele z nich dymiąc i skwiercząc padło na ziemię . Nie mogąc skutecznie odpowiedzieć ogniem, sprawne jeszcze Mechy nacierających przerwały szarżę i rozbiegły się na boki w poszukiwaniu osłony. Obrońcy utrzymali miasto aż do nadejścia posiłków. Przybyłe z odsieczą Mechy Davion wkrótce zmusiły Galedończyków do odwrotu.

 

WARIANTY:

Z powodu intensywnego wzrostu temperatury spowodowanego użyciem działa Tomodzuru, większość wariantów „Hunchbacka” zakłada pozbycie się go na rzecz lżejszych systemów uzbrojenia.
Niektóre z nich wykorzystują wyrzutnie SRM/6 oraz LRM/5 i LRM/10. Zwiększeniu ulega też zwykle liczba zainstalowanych średnich laserów. W niektórych wariantach natomiast montuje się po prostu lżejsze działo automatyczne. Kombinacji używanych w „Hunchbackach” systemów broni jest wiele i w dużej mierze zależą one od przynależności maszyny do konkretnego Domu.
Wyeliminowanie działa AC/20 tworzy jednak z „Hunchbacka” praktycznie nowego Mecha. Z tego powodu wielu Mechawojowników nazywa maszyny pozbawione owej broni mianem „Swayback„.
Usunięcie działa radykalnie zmienia bowiem sylwetkę Mecha.

SŁYNNI MECHAWOJOWNICY I ICH MASZYNY:

Komendant Isoroku Kurita

Dowódca Pierwszego Kadrowego Regimentu Akademii Wojskowej Sun Zhang, Isoroku Kurita poprzysiągł absolutną wierność posiadanej maszynie. Stwierdził, że prędzej umrze, niż zasiądzie za sterami innego „Hunchbacka„. Komendant jest siostrzeńcem następcy Koordynatora Zjednoczenia, Takashiego Kurity i ekspertem w dziedzinie walki Mechów na terenie zabudowanym. Obecnie jest
jednak bardziej instruktorem, niż frontowym Mechawojownikiem.
Jak dotąd Isoroku uczestniczył w trzydziestu bitwach i prowadząc swą maszynę „Murakumi” (Zbieracz chmur) zniszczył 22 Mechy przeciwnika. Między innymi prowadził oddziały Zjednoczenia do szturmu na miasto Barnstable podczas Czwartej Bitwy o Harrow’s Sun. Podczas tej akcji odniósł poważną ranę głowy, kiedy jego Mech runął na ziemię przygnieciony wielotonowymi fragmentami
walącego się nieopodal budynku. Kiedy Mechawojownik wykurował się z odniesionych obrażeń, w dowód uznania powierzono mu dowództwo Kadrowego Regimentu.

Kapitan Shawn Phillips
Dowódca Kompanii Phillipsa wchodzącej w skład Lekkiego Batalionu, 15 Regimentu „Dracon” (Dom Liao), Shawn jest ponurym i śmiertelnie niebezpiecznym Mechawojownikiem. Należący do niego
Hunchback” nosi imię „Retribution” („Zapłata„). Shawn został osierocony jako bardzo młody chłopak. Jego rodzina zginęła podczas kontrataku sił Davion na jego rodzinną planetę Lincoln V. Został odnaleziony i adoptowany przez sierżanta z sekcji technicznej 15 Regimentu „Dracon„, stacjonującego wówczas na Lincoln w charakterze jednostki pomocniczej. Będąc „synem regimentu” Phillips uczył się tajników walki BattleMechów już od najmłodszych lat. Na początku pomagał
reperować uszkodzone maszyny, później uczestniczył w rekonstruowaniu tych, które uległy zniszczeniu lecz zostały ściągnięte z pola bitwy. Z czasem, rozległa wiedza praktyczna pozwoliła mu na zbudowanie od podstaw własnej maszyny. Swego „Hunchbacka” skonstruował z części zamiennych i fragmentów znalezionych na pobojowiskach. Z tego też powodu konstrukcja
owego Mecha jest absolutnie niepowtarzalna. Działo automatyczne zostało zastąpione dwoma wyrzutniami SRM/6 (każda z nich może oddać 15 salw), a na każdym przedramieniu maszyny zainstalowano po jednym dodatkowym średnim laserze. Konfiguracja ta zaskakuje napotykanych przeciwników już od wielu lat, w ciągu których Phillips dosłużył się rangi kapitana.

  • Ciężar: 50 ton
  • Szkielet: Komiyaba Typ VIII
  • Reaktor: Nissan 200
  • Prędkość marszowa: 43.9 km/godz.
  • Prędkość maksymalna: 63.5 km/godz.
  • Silniki skokowe: Brak
  • Maksymalny zasięg skoku: 0
  • Pancerz: Starshield

Uzbrojenie:

  • 1 Działo automatyczne Tomodzuru Mount Typ 20
  • 2 Średnie lasery Ichiba 2000
  • 1 Lekki laser Diverse Optic typ 10

  • Główny producent: Komiyaba/Nissan General Industries
  • Systemy łączności: Sony MST-15
  • Systemy wyszukiwania i śledzenia celu: Tacticon Tracer 300

Typ: HBK-4G Hunchback

  • Ciężar całkowity: 50 ton
  • Silnik: Nissan 200 8.5

Wartość Bojowa: 2334 punkty
Cena: 3.467.876 kredytów C

Źródło: Technical Readout: 3025

Tłumacz: nieznany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *