BattleTech PC – pierwsze kroki

Jak pewnie wiecie, gra HBS jest oparta o figurkową grę planszową o tym samym tytule. W dzisiejszym tutorialu spróbuję Wam przybliżyć stronę główną, wyjaśnić czym są poszczególne opcje w menu rozpoczęcia Kampanii oraz bonusy jakie dostaniemy podczas tworzenia postaci.

Tak więc pierwszą część lekcji czas zacząć.

UWAGA: BattleTech jest grą o stosunkowo wysokim progu wejścia. Mechanika gry oraz otwarty świat może na początku zniechęcić. Poziom trudności dla osób nie znających świata gry może także być problemem. Jeśli z czymś macie problem wystarczy najechać na to kursorem i po chwili pojawi się wyczerpujący opis danej opcji.

MENU GŁÓWNE

Po pierwszym odpaleniu gry, Waszym oczom ukaże się film opowiadający skróconą historię tego co się wydarzyło od naszych czasów aż do XXXI wieku. Po zapoznaniu się z nim pojawia nam się oto takie menu.

Strona główna z której zawsze będziemy startowali nasza przygodę.

1 – W tym miejscu deweloperzy postanowili pokazać nam jakie posiadamy DLC gry (opisze je w innym artykule).

2 – Tryb gry Kampanii, to tutaj rozpoczynamy swoją przygodę z BattleTechem. To właśnie tutaj tez osoby  nie zapoznane ze światem i mechaniką tej gry powinny rozpocząć. Po zakończeniu kampanii dalej będziemy mogli dowodzić naszą jednostką i podejmować się niebezpiecznych misji, tak samo jak jest to w trybie Kariery.

3 – Tryb Kariery jest pominięciem tego co możemy zobaczyć i zdobyć we wcześniejszym trybie. Gracz rzucany jest od razu na głęboką wodę.

4 – Skirmish – w tym miejscu mamy dostęp do gry Multiplayer, gdzie możemy walczyć z druga osobą bez otoczki najemniczej. Tryb Single player pozwala walczyć z komputerem, natomiast Mech Bay (Hangar Mechów) to miejsce w którym możemy przebudowywać nasze jednostki, aby później wypróbować je w walce.

5 – Nasz nick i czy jest w tej chwili możliwość gry online.

6 – W tym miejscu mamy dostęp do naszego konta dla gry Multiplayer.

7 – Ikona z X zamyka nam program, natomiast koło zębate jak się domyślacie to po prostu Ustawienia gry.

8 – Wersja gry jaką obecnie posiadamy.

9 – Wszelkie dostępne linki do twórców, FB, Twiterów itp.

TRYB GRY KAMPANII

Po kliknięciu Kampania wybieramy opcję Custom Campaign w celu dostosowaniu ustawień. Warto to zrobić, ponieważ będziemy mogli ustawić kilka ciekawych opcji oraz ułatwić/utrudnić sobie grę. Część z nich możemy zaznaczyć jedynie na początku gry.

Skip prologue – wyłączenie wprowadzenia do gry, czyli brak tutorialu oraz niektórych misji głównych.

Parts for mech assembly – ustawienie to kontroluje ilość potrzebnych części do złożenia nowego mecha. Można je pozyskać po bitwie w formie złomu albo zakupić, rzadko tez można je zdobyć w misjach. Standardowo aby zdobyć nową jednostkę należy złożyć 3 części, jeśli jednak zwiększymy tę wartość, to nowe mechy będą rzadsze i trudniejsze do zdobycia.

Iron mode – opcja dla prawdziwych twardzieli. Jeden save, permanentna śmierć MechaWojowników, strata mechów czy przegrane misje, nawet te priorytetowe.

Unequipped mechs – po zaznaczeniu tej opcji, nowe mechy które złożymy z części, są samymi szkieletami bez założonego uzbrojenia.

Tych 4 opcji po rozpoczęciu kampanii nie da się już zmienić!

Enemy force strenght – siła jednostek przeciwnika z jakimi będziesz się mierzył. Na początku dla osób nie znających mechaniki gry doradzam zaznaczenie opcji EASY.

Mech destruction – po zaznaczeniu tej opcji mech, którego korpus zostanie zniszczony, także jest zniszczony. Jednak nie możemy zebrać z niego żadnych części.

Salvage – To ustawienie zmienia ilość odzyskanych części, jakie można uzyskać podczas negocjacji. Dostosujcie to ustawienie tak, aby ekonomiczna rozgrywka była mniej lub bardziej ułatwiona.

Lethality – Gdy to ustawienie jest włączone, piloci którzy nie są w stanie walczyć (odstrzelona głowa, zniszczony mech, itp), zawsze zostają zabici.

Advanced mechwarriors – W późniejszych częściach gry nowi MechaWojownicy w Hiring Hall często będą mieli lepsze statystyki i umiejętności niż we wczesnych etapach gry. Tutaj mamy do wyboru czy będziemy znajdywali takich pilotów często czy będą jednak bardzo rzadko.

Contract paymant – to ustawienie ma wpływ na ekonomiczną część opłat jakie dostaniemy za misje.

MechWarrior progression – jak szybko expią nasi piloci.

No rare salvage – czy będziemy mogli odzyskiwać po bitwie rzadkie bądź unikalne wyposażenie.

Wybieramy Start game i lecimy dalej.

Po załadowaniu się filmu rozpoczynamy tworzenie naszego ziomka, dowódcę przyszłego oddziału najemników.

Każdy z wyborów ma dla nas znaczenie, gdyż prócz plusów do umiejętności na start dostajemy także możliwość różnych opcji odpowiedzi podczas konwersacji.

Kilkadziesiąt lat temu Twoja rodzina przybyła z  TAG pochodzenia
The Draconis Combine (Kurita) Draconis Combine
The Free Worlds League (Marik) Free Worlds League
The Federated Suns (Davion) Federated Suns
The Lyran Commonwealth (Steiner) Lyran Commonwealth
The Capellan Confedration (Liao) Capellan Confederation
The Magistracy of Canopis(Centrella) Canopian Ancestry
The Taurian Concordat Taurian Ancestry
The Rimward Periphery Rimward Periphery
The Deep Periphery Deep Periphery

O samych domach sukcesyjnych możecie poczytać w innych artykułach ze świata BattleTecha.

Kolejnym wyborem jest to, co stało się w wieku 16 lat z naszym bohaterem. I tutaj już prócz samej historii będziemy też wybierali bonusy do umiejętności.

Po wybraniu jednego z wydarzeń dostajemy +1 do dwóch określonych umiejętności. Startujemy ze wszystkimi 4 umiejętnościami na poziomie 2 (maksymalny poziom jaki możemy osiągnąć w grze to 10).

Umiejętności:

  • Gunnery – Określa szansę na trafienie bronią dystansową. Wyższe umiejętności skutecznie przeciwdziałają Unikom przeciwnika oraz wpływom efektom środowiskowym, które utrudniają celowanie.
  • Pilot – Zwiększa szansę na trafienie w Walce wręcz i oraz dystans jaki możemy przebyć w biegu. Zwiększa także próg stabilności, który po przekroczeniu grozi upadkiem oraz zwiększa maksymalny poziom uników podczas ruchu.
  • Tactic – Zwiększa skuteczność Celowania w w wybraną sekcję wroga. Zmniejsza również karę za ogień pośredni z LRM’ów (rakiet dalekiego zasięgu) i poprawia minimalny zasięg broni.
  • Guts – Poprawia maksymalne zdrowie MechaWojownika. Zmniejsza również karę  za odrzut broni i zwiększa próg ciepła, który powoduje przegrzanie.
 W wieku 16 lat… Tag Bonus do umiejętności
You were exiled Exiled Gunnery Tactic
You struck it out on your own Loner Pilot Tactics
Your family went bankrupt Bankrupt Tactics Guts
Your family died in an accident Pilot Guts
Your family was betrayed Betrayed Gunnery Guts

 

Kolejnym wyborem jest droga kariery jaką wybrał nasz protagonista. Tak jak powyżej, prócz bonusów do umiejętności dostaniemy dodatkowe opcje dialogowe w późniejszych momentach gry.

Wybrany zawód Tag Bonus do umiejętności
Aurigan Coalition Solider Soldier Gunnery
Frontier Pirate Pirate Guts
Solaris Gladiator Gladiator Gunnery
Inner Sphere Mercenary Mercenary Tactics
Frontier Freelancer Freelance Military Tactics
Merchant Guard Piloting

Kolejnym punktem tworzenia naszej postaci jest jej wygląd, dane osobowe oraz nazwa jednostki.

A na koniec podsumowanie i zaczynamy tutorial.

Koniec części pierwszej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *