Scenariusz do BattleTecha – Gdy wojna zapuka do drzwi

Jedyny przetłumaczony na język polski scenariusz, zamieszczony w czasopiśmie Magia i Miecz z 1994 roku. Oryginalna nazwa brzmi: Bringing the War Home  i jest częścią zbioru scenariuszy z podręcznika pod tytułem The Fourth Succession War Scenarios Volume One (1654). A hasłem przewodnim tej batalii jest Not without sacrifice. To pewnie na tym scenariuszu wychowało się nasze pokolenie.

Zwycięstwo wymaga ofiar

Fragment wywiadu z Tomem Manguai, MechaWojownikiem Trzeciego Regimentu Najemników Błękitnej Gwiazdy. uczestnikiem Wielkiej Bitwy o LIAO. przeprowadzonego przez Frederica Landersa. Prasa Wojskowa Nowego Avallonu. 3031 r.

„…ścigaliśmy Kawalerzystów Konfederacji od wielu godzin. Udało nam się zniszczyć dwa Mechy z ich Lancy Zwiadu, jednak dwa pozostałe wciąż pozostawały przed nami. To byty lekkie maszyny i dlatego wciąż mogły nam uciec… Zwolniły jednak, więc chyba je uszkodziliśmy… a może od początku miały wciągnąć nas w zasadzkę…? Tak czy owak, dopadliśmy je w końcu. Już mieliśmy je wykończyć, gdy pojawili się Husarzy. Wasp i Stinger nie były groźne, ale świeża Lance Griffinów całkowicie zmieniła sytuację…

Bill Botka i ja próbowaliśmy nakłonić Generała do wycofania się. ale ona koniecznie chciała zadać decydujący cios Stingerowi. A potem Zeus okazał się zbyt powolny, żeby uciec… Nie chcieliśmy jej tam zostawiać, ale trzykrotnie wydała nam wyraźny rozkaz wycofania się. ostatni z nich tak głośno, że prawie ogłuchliśmy. Ciągle ją widzę, plującą ogniem z automatycznego działa, aż jeden z Grffinów upadł w kłębach dymu na skalną płytę. a drugi zastygł niczym bezgłowa. antyczna rzeźba. Dwa pozostałe Griffiny nieubłaganie lokowały w niej salwę za salwą — nawet wtedy, gdy jej broń już dawno zamilkła…

Nie widzieliśmy momentu jej śmierci. Przynajmniej tego nam oszczędzono. Żołnierze. który odnaleźli jej Zeusa po upadku LIAO mówili. że reaktor eksplodował zanim zdołała się katapultować. Zastanawiam się. czy próbowała…

Tak. cieszę się, że Federacja Slońc nareszcie zdobyła LIAO. Jestem pewien. że marszałkowie uważają to za rzecz najważniejszą. Ale gdybym mógł. oddałbym wiele capellańskich światów, żeby ponownie zobaczyć mojego dowódcę wśród żywych. Ona oddała swoje życie za nas…Zginęła po to. by uratować trzech szczeniaków… Błękitne Gwiazdy już nigdy nic będą mieć takiego dowódcy jak Mona Troy.”

 Planeta LIAO była jednym z najważniejszych pól bitewnych pierwszej fali ofensywy Hansa Daviona. Stanowiła strategicznie istotny potencjalny punkt skokowy dla kolejnych inwazji, skierowanych w głąb terytorium Capelli. Jej zdobycie miało jednak o wiele głębsze, wręcz symboliczne znaczenie. Oznaczało bowiem upadek dziedzicznej siedziby rodu Liao.

Na początku kampanii każda ze stron dysponowała potężną armią Mechów. Siły obrońców składały się z Pierwszego Regimentu Skonfederowanej Rezerwy Kawalerii Liao, Komandosów Vincenta oraz sil Domu LuSann. Nie znając sil inwazyjnych Domu Davion. pospiesznie przerzucono tu w celu wzmocnienia obrony również Drugi Regiment (Gwardia Protektoratu) Capellańskich Huzarów.

Do szturmu na planetę LIAO książę Davion wyznaczył Trzydziesty Trzeci RCT Huzarów Avallonu i trzy regimenty Najemników Błękitnej Gwiazdy.

Komandosi Vincenta zostali przygwożdżeni na Kontynencie Południowym przez Pierwszy Regiment Błękitnych Gwiazd, natomiast sity Domu LuSann i Capellańskich Husarów związano długotrwałym bojem o utrzymanie pozycji wokół Zakazanego Miasta. Skonfederowana Rezerwa Kawalerii Liao, mając mniej szczęścia. została zepchnięta do głębokiej defensywy, początkowo przez Husarów Avallonu, a później przez trzeci regiment Błękitnych Gwiazd.

Podczas pościgu za Lancą Zwiadu Rezerwy Kawalerii niewielki oddział Błękitnych Gwiazd dostał się w obszar ściśle kontrolowany przez Capellańskich Huzarów. Generał Mona Troy, Naczelny Dowódca Najemników Błękitnej Gwiazdy, zdołała zniszczyć resztkę Lancy Zwiadu. a następnie, zaatakowana przez Lancę Ogniową Husarów, zablokowała Przełęcz Dreymana na czas, umożliwiający towarzyszącym jej młodym, niedoświadczonym MechaWojownikom bezpieczne opuszczenie strefy zagrożenia.

Przygotowanie rozgrywki

Scenariusz wykorzystuje zaawansowane zasady gry BATTLETECH. Plansze należy złożyć w sposób standardowy — po kolei.

 

 

Obrońca

Siły obrońcy złożone są z resztek Lancy Zwiadu Kompanii Alfa Drugiego Batalionu Pierwszego Regimentu Skonfederowanej Rezerwy Kawalerii Liao. W trakcie walki na odsiecz zwiadowcom przybywa Lanca Ogniowa Kompanii Charle Drugiego Batalionu Gwardii Protektoratu Capellańskich Huzarów.

Lanca Zwiadu (resztki):

  • Hank Groth – Stinger, Pilotaż 5. Artylerzysta 4
  • Jim Whitney – Wasp. Pilotaż 4, Artylerzysta 4

Lanca Ogniowa:

  • Dowódca Ted lacohs – Griffin, Pilotaż 3, Artylerzysta 3
  • Lou Meyer – Griffin, Pilotaż 4. Artylerzysta 4
  • Emmen Philips – Griffin, Pilotaż 5. Artylerzysta 4
  • Delos Knowles – Griffin, Pilotaż 5. Artylerzysta 4

Ustawienie początkowe

Jako pierwsza zostaje rozlosowana Lanca Zwiadu. która zajmuje pozycje w odległości co najmniej 7 heksów od dowolnej krawędzi mapy. Lanca Ogniowa wkracza do akcji podczas trzeciej Tury z kierunku określonego przez obrońcę.

Atakujący

Oddział atakujący jest niedoświadczoną grupą prowadzona przez Głównego Dowódcę Najemników Błękitnej Gwiazdy — zorganizowaną na poczekaniu Lancą, należącą pierwotnie do Dwudziestego Pierwszego Regimentu Mechów Światów Rim (obecnie Trzeci Regiment BG).

  • Generał Mona Troy – Zeus. Pilotaż 2. Artylerzysta 1
  • Tom Mangual – Valkiria. Pilotaż 7. Artylerzysta 5
  • Bill Bohte – Valkiria. Pilotaż 5, Artylerzysta 6
  • George Chesbro – Assassin. Pilotaż 7, Artylerzysta 6

Ustawienie początkowe

Atakujący ustawia swe Machy w odległości nie mniejszej niż 5 heksów od broniącej się Lancy Zwiadu. Początkowa odległość pomiędzy atakującymi nie może przekraczać 3 heksów.

Warunki zwycięstwa

Wygrywa strona, której uda się zniszczyć więcej Mechów przeciwnika. Maszyny, które opuściły mapę nie są traktowane jako zniszczone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *