Scenariusz do BattleTecha – Brudne sztuczki

Czwarta Wojna Sukcesyjna rozpoczęła się wraz z toastem ślubnym Hanse Daviona z jego oblubienicą Melissą Steiner dnia 20 sierpnia 3028 roku. Jego ślubnym darem dla niej była Konfederacja Capellańska , na którą atak dał początek konfliktowi obejmującemu całą Sferę Wewnętrzną. Początkowa prócz inwazja na dziewięć światów domu Liao, atak nastąpił także na Kombinat Draconis prowadzony przez siły Lyrians , rajdy Melnika na Wspólnotę oraz szturm Dragonów Wolfa na Kuritę na wcześniej stracone światy domu Davion. Sfera Wewnętrzna nie widziała ataku na tak dużą skalę od początku Trzeciej Wojny Sukcesyjnej w 2866 r.

Zeszyt pod tytułem The Fourth Succession War Scenarios Volume One (1654), z którego jest ten scenariusz, skupia się na bitwach z pierwszego roku konfliktu. Reprezentatywne potyczki z każdego aktywnego teatru działań zostały wybrane z naciskiem na unikalne sytuacje i ważnych ludzi. Skala bitew waha się od pojedynczych infiltracji po zaangażowanie wielu regimentów. Tematyka obejmuje początkowe cele LCAF, zrzut jednostek Davionów i ich połączenie, próby złapania Tehodoet Kurity w Marfiku, jego kontratak na Vegę oraz początkowe ataki Kombinatu na Dragonów Wolfa.

JAK KORZYSTAĆ Z SCENARIUSZY
Każdy ze scenariuszy zawartych w The Fourth Succession War Scenarios Volume One odwzorowuje  bitwy lub spotkania, które miały miejsce podczas pierwszego roku Czwartej Wojny Sukcesyjnej. Każdy scenariusz rozpoczyna się krótkim opowiadaniem, którymi bohaterami są osoby w nim uczestniczące, a kończy się krótką notką historyczną samej bitwy.

Sekcja Przygotowanie rozgrywki zawiera informacje specjalne potrzebne do rozegrania scenariusza, w tym instrukcje dotyczące rozmieszczenia map, wskazówki dotyczące specjalnych funkcji terenu oraz sugestie dotyczące odpowiednich zasad BattleTech, których należy użyć. W niektórych przypadkach istnieją także sugestie dotyczące korzystania z zasad CityTech’a i/lub AeroTech’a, aby grać bardziej ekscytująco lub rzucać wyzwanie. (Wiele scenariuszy wymaga zarówno map CityTech’a, jak i z BattleTech’a. Podczas korzystania z map, gracze mogą po prostu układać je obok siebie.) Trzy scenariusze w tym zestawie używają reguł BattleForce, a dwa używają reguł MechWarrior’a. Gracze powinni zapoznać się z odpowiednimi systemami gier przed próbą zagrania w te scenariusze. Format tych scenariuszy jest podobny do tych dla scenariuszy z BattleTech’a.

Dzisiaj przedstawiam Wam drugi, a w sumie pierwszy w kolejności scenariusz pod tytułem: Brudne sztuczki (w oryginale: Dirty Tricks).

Walczyć, czy nie walczyć!

Kapral lancy Richard Rivers powoli przeciągnął ostrzem noża po małej osełce, uważnie obserwując Tien Shi. Zdał sobie sprawę, że nadmiernie ostrzy klingę, ale miękki trzask stali o kamień go uspokajał. Wiedział, że wkrótce musi rozpocząć się Akt, ale nie czuł się jeszcze na siłach.

Tien Shi po raz trzeci czytał ulotkę propagandową Davionów. Nie trudno było je znaleźć, ponieważ tysiące z nich zostało zrzuconych na ewakuowane miasto.

Rivers rozejrzał się po reszcie swojej drużyny rozrzuconej po pokoju. Wszyscy byli zajęci swoimi zadaniami. ale czuł ich napięcie. Panika Tien Shi mogła bardzo zdenerwować ich wszystkich, tak samo jak Rivers’a. 

Kapral starał się wyglądać jak zwykle, wycierając ostrze o nogawkę swoich spodni. Nie mógł powstrzymać 16-letniego rekruta przed przed ucieczką, mógł przyłożyć szybko nóż do gardła chłopca i załatwić sprawę jednym pociągnięciem. Rivers był na to gotowy aby za wszelką cenę utrzymać   grupę tworząca zasadzkę.

Czas zacząć Akt. Czas okłamać tego 16-letniego ucznia. Czas sprawić, by uwierzył, że on i jego 55 kolegów „patriotów” może użyć karabinów i brudnych sztuczek, aby zatrzymać najgroźniejsze regimenty  – regimenty mechów Domu Davion.

Rivers wstał. Tien Shi spojrzał na kaprala lancy swoimi dzikimi oczami. Na zewnątrz słychać było odgłos silników czegoś co leciało nad ich głowami, a potem lądującego na ulicy. Ziemia pod ich stopami zatrzęsła się gwałtownie i ktoś krzyknął – Mechy Davionów.

Serce Rivers  uderzało jak bęben, a on zacisnął uścisk na swoim nożu ukrytym za jego plecami.„ Davioni są tutaj, synu ”- powiedział w końcu.

Już czas!

Opis

W początkowej fazie inwazji księcia Daviona na przestrzeń Liao, siły AFFS zostały rozlokowane do kilku mniejszych światów aby je zabezpieczyć. Miały one służyć zarówno jako strefa buforowa pomiędzy sektorami Sian i Tikonov, a także jako bazy zaopatrzeniowe dla dalszych operacji.

Jednym z głównych światów na tej liście był Shensi, położony w centrum najwęższego obszaru Konfederacji. Jako mały świat rolniczy, Shensi był słabo broniony, znajdowały się tam tylko ochotnicze jednostki milicji i kilka jednostek pancernych. Chociaż siły nie były zbyt dobrze wyszkolone, przedstawiciele Maskirovki na Shensi wykorzystywali każdą dostępną technikę, by zmotywować żołnierzy do fanatycznego oporu.

Szturm na Shensi został przeprowadzony przez Pierwszy Oddział Gwardii Davion RCT. Po unieszkodliwieniu lub zniszczeniu sił obrony kosmicznej, jednostki Gwardii wylądowały bez przeszkód na z góry wyznaczone pozycje. Pomimo samobójczych działań dowódców milicji, elitarne jednostki Davion zabezpieczyły główne miasta Shensi w ciągu 36 godzin, redukując obronę planetarną do kilku rozproszonych kompanii lekkiej piechoty.

Obrońcy jednak nie poddali się tak łatwo i przyjęli taktykę partyzancką, a wtedy to mechy Gwardii stały się łatwym łupem.

Przygotowanie rozgrywki

Scenariusz wykorzystuje wszystkie zasady CityTech’a, w tym zasady opcjonalne dla pożarów (Fires), piwnic (Basements) oraz jednostek ukrytych (Limited Intelligence). Rozmieść mapy z podstawki BattleTech’a zgodnie z ilustracją, używając odwrotnej strony (tej białej, czystej). Zacienione obszary reprezentują lokalizacje budynków. Umieść żetony budynków na mapie, aby odpowiadały tym obszarom. Budynki obejmujące jeden lub dwa heksy oznaczają Lekki Budynek Poziomu 1. Budynki zajmujące trzy heksy to Budynki Średniego Poziomu 2. Budynki obejmujące cztery lub więcej hexów to Ciężkie Budynki Poziomu 3. Całe podłoże jest utwardzone/brukowane (Paved).

Obrońca

Jednostki obrony miasta składają się z Plutonów Planetarnych Milicji Shensi :

  • 1, 3, 4. i 5. Pluton miasta Freeborn (SRM Foot Infantry)
  • 12, 17. i 23. Pluton Regularnych Sił Shensi (Portable Laser Foot Infantry)

Ustawienie początkowe

Obrońca rozstawia się jako pierwszy, w dowolnym miejscu na mapie. Piechota na początku rozgrywki pozostaje ukryta. W tym czasie, Obrońca powinien potajemnie zapisać lokalizacje swoich jednostek, pól minowych oraz tak zwanych Brudnych gierek (Dirty Tricks) – patrz Zasady specjalne.

Powinien także potajemnie wyznaczył pięć budynków jako:

  • Ratusz
  • Centralny budynek łączności
  • Posterunek policji
  • Koszary Milicji
  • Arsenał Milicji.

Atakujący

Atakujący składa się z Lancy Zwiadu Tango, Trzeciej Kompanii, Drugiego Batalionu, Pierwszej  Jednostki Gwardii Davionu RCT

  • Trebuchet – Pilotaż 5. Artylerzysta 4
  • Whitworth – Pilotaż 5. Artylerzysta 4
  • Dervish – Pilotaż 5. Artylerzysta 4
  • Shadow Hawk – Pilotaż 5. Artylerzysta 4

Wszystkie mechy są w idealnym stanie.

Ustawienie początkowe

Podczas pierwszej tury należy ustawić mechy na zachodniej części mapy.

Warunki zwycięstwa

Gracz Davion musi wejść do miasta i zlokalizować pięć instalacji:

  • Ratusz
  • Centralny budynek łączności
  • Posterunek policji
  • Koszary milicji
  • Arsenał milicji.

Każde miejsce musi zostać zauważone przez przysunięcie się do niego mecha. Budynki można sprawdzać tylko przy prędkości chodzenia. Każda instalacja jest warta kilka punktów zwycięstwa:

  • Ratusz – 5 punktów
  • Centralny budynek łączności – 5 punktów
  • Posterunek policji – 10 punktów
  • Koszary milicji – 10 punktów
  • Arsenał milicji – 20 punktów

Gracz Liao otrzymuje 1 Punkt Zwycięstwa, za każdy punkt obrażeń zadany wrogiemu mechowi, jak również wartość punktu dla każdej instalacji nie odkrytej przez jednostki Davion na końcu scenariusza. Scenariusz ma limit czasowy określony na dwanaście tur.

Wygrywa strona z najwyższą ilością punktów zwycięstwa.

Zasady specjalne

Gracz Liao ma do swojej dyspozycji dwa rodzaje Brudnych sztuczek (Dirty Tricks):

The Tripwire: Jest to wzmocniona stalowa lina, zakotwiczona do ścian budynków, a następnie wyciągana przez szybkobieżną wciągarkę. Gracz, którego mech znajdzie się na hexsie z umieszczonym „potykaczem” musi wykonać Rzut pilotażu. Jeśli mech poruszał się z prędkością marszową to rzut powinien być wykonany z modyfikatorem o wartości +2, a jeśli biegł to z modyfikatorem o wartości +4. Jeśli rzut się nie powiedzie, to mech przewraca się otrzymując uszkodzenia od upadku. Kiedy Tripwire zostanie użyty, to jego lokalizacja jest znana i nie może być ponownie wykorzystany.

The Pitfall: Inżynierowie wojskowi Liao podłożyli ładunki wyburzeniowe wzdłuż kanalizacji, aby spowodować eksplozję, mającą na celu zawalenie się ulic do kanałów. Kiedy mech Davionu przesuwa się na heks zawierający taki ładunek, gracz Liao rzuca 2k6. Jeśli na kostkach wypadnie 4 lub więcej, następuje wybuch i ulica zapada się. Mech automatycznie spada, przyjmując uszkodzenia od upadku i od tego momentu heks uważany jest za stertę gruzu (Rubble) modyfikując ruch oraz zasady walki.

Gracz Liao ma trzy pułapki The Tripwire i trzy The Pitfall na początku scenariusza i powinien zanotować umiejscowienie ich w tajemnicy na kartce papieru.

Obrońca ma również do dyspozycji trzy pola minowe. Miny są umieszczane tak samo jak powyższe Dirty Tricks. Zadają one po 3 punkty uszkodzeń obu nogom dowolnego Mecha, który wchodzi na  dany heks. Kiedy pole minowe wybucha, przestaje być aktywne. Miny można także podkładać je w piwnicach budynków. Pola minowe mogą być ustawiane przez piechotę wchodzącą z heksu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *