Age of Destruction – Anatomia figurek

Anatomia gry: Jednostki 
Figurki używane podczas rozgrywki MechWarrior: Mroczny Wiek, zwane są jednostkami. Istnieją trzy rodzaje jednostek: Mechy, pojazdy oraz piechota. Każdy rodzaj jednostek, posiada pewne charakterystyczne dla siebie zalety oraz wady, które mają zasadniczy wpływ na przebieg gry.

Każda jednostka złożona jest z trzech głównych elementów: figurki, podstawki oraz panelu bojowego. Mechy posiadają ponadto czwarty element, zwany skalą temperatury.

Figurka
Każda niezwykle szczegółowo wykonana figurka z gry MechWarrior umożliwia graczom natychmiastową identyfikację typu jednostki, co ułatwia rozegranie ekscytującej wizualnie bitwy. Wszystkie miniaturki wykonano w skali „N” (1/160).

  

Uwaga: zamieszczone fotografie nie są w stosunku do siebie w tej samej skali.

Podstawka
W grze MechWarrior istnieją trzy rodzaje podstawek. Podstawka każdej z jednostek zawiera istotne informacje.

Panel Bojowy:
Panel Bojowy to obrotowy element przymocowany do podstawki każdej jednostki wchodzącej w skład gry MechWarrior: Mroczny Wiek. To właśnie ten element wyróżnia MWMW spośród wszystkich innych futurystycznych figurkowych systemów bitewnych. Owo rozwiązanie umożliwia graczom śledzenie zmieniających się charakterystyk bojowych i odniesionych uszkodzeń bez uciążliwej konieczności notowania owych parametrów na osobnych kartach poszczególnych jednostek. Wszystkie potrzebne podczas gry charakterystyki i właściwości jednostki zgromadzone są właśnie na panelu bojowym.

Znajdujący się pod podstawką figurki Panel Bojowy jest obracany zgodnie lub przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara prezentując aktualne możliwości bojowe danej jednostki. Wielkości poszczególnych charakterystyk opisujących owe możliwości, pokazują się w odpowiednich okienkach Panelu. Jeśli podczas gry jednostka odnosi uszkodzenia, dysk Panelu Bojowego obracany jest o odpowiednią liczbę pozycji zwanych dalej „klikami”. W okienkach Panelu pojawiają się wówczas nowe wartości charakterystyk – zmodyfikowane na skutek odniesionych uszkodzeń.

Oprócz wartości cyfrowych, do opisu specyficznych możliwości jednostek wykorzystano także oznaczenia barwne. Na Panelu Bojowym często znajdują się kolorowe kwadraty i koła. Reprezentują one różnego rodzaju wyposażenie specjalne jakim dysponuje jednostka. Silniki Skokowe, Utwardzany Pancerz, Pociski Rakietowe typu STREAK, czy Zaawansowane Obwody Celownicze – to tylko niektóre przykłady takiego wyposażenia. Wszelkiego rodzaju wyposażenie dodatkowe – oznaczone osobnym kształtem i kolorem – zostało szczegółowo opisane w prostej w użyciu Tabeli Wyposażenia Specjalnego MWMW.

Skala Temperatury; Uszkodzenia zadawane bronią główną; Uszkodzenia zadawane bronią pomocniczą; Prędkość; Charakterystyka Atak; Charakterystyka Obrona; Zasięgi

Zadawane uszkodzenia; Prędkość; Charakterystyka Atak; Charakterystyka Obrona; Zasięg rażenia

Charakterystyka Atak; Prędkość; Zadawane uszkodzenia; Charakterystyka Obrona; Zasięg rażenia

Skala Temperatury:
Mechy posiadają również Skalę Temperatury, która jest pokrętłem przylegającym do okienka Panelu Bojowego. Kiedy Mech jest aktywny, jego temperatura rośnie i staje się on trudniejszy w pilotażu. Skala Temperatury składa się z licznych kolorowych kwadratów i liczb informujących o tym, jak wiele ciepła skumulował Mech i jaki ma ono wpływ na jego funkcjonowanie. Kiedy Mech wykonuje akcję powodującą jego przegrzanie, należy obrócić pokrętło Skali Temperatury i sprawdzić jakie są tego efekty. Owe efekty korespondują z wartościami Uszkodzeń zadawanych przez broń Główną i Pomocniczą, a także z Prędkością i odpowiednio owe wartości modyfikują.

Uszkodzenia zadawane przez Główny system broni: liczba „klików” uszkodzeń aplikowanych trafionej jednostce wroga na skutek udanego ataku za pomocą Głównego systemu broni.

Uszkodzenia zadawane przez Pomocniczy system broni: liczba „klików” uszkodzeń aplikowanych trafionej jednostce wroga na skutek udanego ataku za pomocą Pomocniczego systemu broni.

Prędkość: Liczba cali, o jaką gracz może przesunąć jednostkę na planszy.

Charakterystyka Atak: Określa możliwości ofensywne jednostki.

Charakterystyka Obrona: Określa możliwości defensywne jednostki.

Zasięg Maksymalny: Maksymalna odległość, z jakiej jednostka może zaatakować przeciwnika.

Zasięg Minimalny: Minimalna odległość, z jakiej jednostka może zaatakować przeciwnika.

Symbol Frakcji: Znak określający przynależność jednostki.

Opcja Ruchu: Kategoria opisująca sposób poruszania się jednostki i wpływ, jaki wywiera na nią przemierzany teren.

Źródło: https://isa.pl/mechwarrior

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *